Adela Turín escribiu en 1976 este conto que, tristemente, segue de actualidade. Apoyaremosnos nel como guía para traballar co alumnado a prevención da Violencia de Xénero.
Para a sesión utilizaremos:
- O vídeo do conto relatado e adaptado por Beatriz Montero, gravado no espazo Cuentacuentos do programa infantil La Merienda.
O conto en si, podemos velo a través do ordenador ou da pizarra dixital. (subido a rede por Isabel Nieto
Arturo y Clementina from isabel Nieto
O libro orixinal, pódese solicitar na Libraría "Libros para soñar" en Vigo.
Despois de ver o vídeo ou facer a lectura do conto, falaremos co alumnado das impresións e sentimentos que lles xurdiron. Reflexións sobre a historia de Arturo e Clementina:
Como é Clementina?
Por que cren que Clementina non era feliz?
Como é Arturo?
Se fosen Clementina, Que farían no seu lugar?
Que lles parece o final do conto? Esperaban que rematase así?
Que é o que máis lles gustou da historia?
Que cren que aprendemos con esta historia?
Posibles actividades a realizar despois das reflexións:
TARTARUGAS CON BOTELLAS DE PÁSTICO E CARTULINA
TARTARUGA FEITA CON CARTÓN DE OVOS
O libro orixinal, pódese solicitar na Libraría "Libros para soñar" en Vigo.
Despois de ver o vídeo ou facer a lectura do conto, falaremos co alumnado das impresións e sentimentos que lles xurdiron. Reflexións sobre a historia de Arturo e Clementina:
Como é Clementina?
Por que cren que Clementina non era feliz?
Como é Arturo?
Se fosen Clementina, Que farían no seu lugar?
Que lles parece o final do conto? Esperaban que rematase así?
Que é o que máis lles gustou da historia?
Que cren que aprendemos con esta historia?
Posibles actividades a realizar despois das reflexións:
- Manualidades: Creación dos personaxes para representar o conto e empatizar cos sentimentos destes. En cada enlace explícase o paso a paso para realizar esta manualidade.
TARTARUGAS CON BOTELLAS DE PÁSTICO E CARTULINA
TARTARUGA FEITA CON CARTÓN DE OVOS
- Realizar un debuxo que represente o máis significativo da historia para o noso alumnado.
- Por grupos ou ben de maneira individual pedirémoslle ao alumnado que reescriban a historia e o comportamento dos personaxes para favorecer a igualdade entre xéneros e o bo trato.
- Continúa a historia: Por grupos ou ben de forma individual pedirémoslle ao alumnado que continúe a historia, Que terá pasado con Clementina? Que estará a facer? Como se sentirá? Que pasou con Arturo? ... Poden ilustrar a súa historia, relatala como un novo conto, un cómic, etc.
- Analizamos os sentimentos e comportamentos dos personaxes: Dividimos o alumnado en pequenos grupos e a cada un deles entregámoslle unha ficha cunha das frases do conto para que debatan sobre ela e escriban a súa opinión de forma xustificada.
PROPOSTA 2: CONTO ROSA CARAMELO 1º EP
Poderemos traballar o sexismo de mans do conto Rosa Caramelo de Adela Turín, Investigadora italiana afincada en Francia, cofundadora da asociación non gobernamental Du Coté des Filles.
Poden gozar desta historia a través da versión flash do conto picando na imaxe
Guia de lectura; Rosa Caramelo
Rosa Caramelo from guest67eb21
Webquest elaborada por M. Rocío Cabanillas Magro, mestra do CEIP “Alcalde J.J.Rebollo”, para realizar actividades a o longo de cinco ou seis sesións.
- Mural sobre o conto
-Mural sobre xogos sexistas e no sexistas
- Realización de Manualidades
En blanco y negro,Plantilla II en blanco y negro, Plantilla en colorI, Plantilla II en color
Máscaras de elefantes de cores: Pica na imaxe para ver esta manualidade paso a paso en Krokotak.
As actividades son adaptadas das deseñadas por Kika Fumero e Amalia Padilla
Webquest elaborada por M. Rocío Cabanillas Magro, mestra do CEIP “Alcalde J.J.Rebollo”, para realizar actividades a o longo de cinco ou seis sesións.
- Mural sobre o conto
-Mural sobre xogos sexistas e no sexistas
- Realización de Manualidades
En blanco y negro,Plantilla II en blanco y negro, Plantilla en colorI, Plantilla II en color
Máscaras de elefantes de cores: Pica na imaxe para ver esta manualidade paso a paso en Krokotak.
Resumen do conto
No hay comentarios:
Publicar un comentario