Interesantísimo artículo que recolle Jesús Hernández González no seu Blog "Crea y aprende con Laura." sobre un tema que preocupa moito a todo o profesorado: O COPIA E PEGA NOS TRABALLOS. Neste artículo fai as seguintes reflexións.
Os profesores adoitamos estar preocupados de xeito desmedido polo copia e pega dos alumno/ass.
O copia e pega é un adianto. Ben usado, claro. Un traballo, non é copiar o primeiro documento enteiro que encontremos e pegalo e imprimilo sen lelo.
Iso pode corresponderse cun traballo tradicional, que se adoita "mandar" facilitando un simple epígrafe: "Fai un traballo sobre a Idade Media". Préstase a iso.
O copia e pega, ten sentido cando buscamos informacións diferentes, seleccionamos fragmentos, contrastamos fontes, citamos fontes e, finalmente, dámoslle forma realizando o noso propio traballo.
É doado copiar os traballos tradicionais. Xa están na rede Que sentido ten mandalos e queixarnos despois? Son aburridos para os alumnos e aseméllanse moito á copia no mellor dos casos.
Quizais, o problema encóntrese no xeito tradicional de formulalos (se é que a hai).
Debemos formulalos como traballos de investigación real, como retos e problemas a resolver.
Un traballo que cumpla estas características é case imposible de copiar.
Podemos ver un exemplo a continuación.
De National Geographic: A continuación móstrase un gráfico que mostra o clima a temperatura media e precipitación dunha cidade importante.
Na parte superior hai tres cidades.
Investiga o clima para cada cidade e decide a que cidade se axusta o gráfico.
Cal das opcións da cidade ten un clima influenciado polos ventos alisios do sueste?
Desafío adicional: Fai un gráfico similar a unha cidade ou rexión preto de ti.
Usa Creative Commons, para presentarlo en calquera forma que elixas (podes publicalo nun documento de Google Docs ou nun sitio).
A continuación, compartir o gráfico nunha rede social da súa elección.
Moi interesante, Pastora. A min tamén gústame máis os traballos así. Unha aperta.
ResponderEliminar